2021. február 5., péntek

Tapasztalat: GYÓGYULÁS MONGÓLIÁBAN - heti imacélok - február 5-12.

 Megújulás és reformáció

Az „Imában egyesülve” heti bejegyzése és imakérései

http://100napimadsagban.blogspot.hu/

 

2021. február 5. 

A darukötöző két csodája

Erdenebat Budragchaa

Darukötözőként dolgoztam egy építkezésen Mongoliában.

Egy panelház építésénél egy magas daru egy nagy vaskampó segítségével emelte magasba az építési anyagokat, én pedig egy magas falon várakoztam, miközben a rakományt a fejem fölött lóbálta. Az én feladatom volt leakasztani a horogról az építése anyagokat.

Egy nap már majdnem befejeztem a teher leakasztását a harmadik emeleten, amikor a kampó hirtelen kilendült. Egy nagy pálcát fogtam és próbáltak a kampót visszatolni a helyére. De a kampó visszalendült és úgy eltalált engem, hogy leestem a falról. Emlékszem, ahogy a földbe csapódtam három emelettel lejjebb. Aztán elvesztettem az eszméletemet.

A legközelebbi kórház nagyon messze volt, ezért egy orvos sietett az építkezés helyszínére.

Aznap késő délután tértem magamhoz és tudtam meg, hogy eltörött a lábam és a hátgerincem megsérült.

„A sérülése miatt nem tudjuk önt elszállítani a kórházba” – mondta az orvos.

Abban az időben Mongólia még annyira sem volt fejlett, mint most, és az ország nem rendelkezett megfelelő orvosi felszerelésekkel. Az orvos nem is tudta pontosan, hogy mi történt velem. Annyit mondott, hogy eltört a gerincem – csak ennyit tudott megállapítani.

Két évig feküdtem bénultan. Nem tudtam mozogni. Abban az időben néhány idegen látogatott el a falunkba. Akkor nem tudtam, de most már tudom, hogy misszionáriusok voltak, akik az evangéliumot terjesztették.

Nyolc gyermekem van és a legidősebb épp nyolcadikos volt. Minden gyermekem eljárt a külföldiek előadásaira. Annak ellenére, hogy nem voltunk vallásosak, sosem tiltottam őket. A gyermekek meghívták az idegeneket az otthonunkba. Akkor nem értettem, hogy mi töreténik, de most már tudom, hogy imádkoztak értem. Az imáik nyomán gyorsan meggyógyultam.

Egyre erősebb lettem és elkezdhettem a fizikoterápiát. Rudakat és köteleket helyeztem az ágyam fölé és elkezdtem gyakorlatokat végezni. Kezdetben fájdalmat okozott az, ha felemeltem a fejem, de a gyermekeim imái segítettek. Nemsokára egy pálca segítségével már járni is tudtam.

A gyermekeim elkezdtek nagyon aktívak lenni a hetednapi adventista gyülekezetben, ahol szerettek énekelni. Én is élveztem a szombati istentiszteleteket. Ahogy a Bibliát tanulmányoztam, az életem kezdett megváltozni. Korábban sok alkoholt fogyasztottam, de most már abbahagytam az ivást. Ez egy óriási változás volt. Hűséges akartam lenni Istenhez. Feleségemmel együtt megkeresztelkedtem és csatlakoztunk a Hetednapi Adventista Egyházhoz.    

Néhány évvel később, miután már tudtam járni, elkezdett fájni mindkét lában. Elkezdtem félni, hogy újra lebénulok.

Egy vizsgálat után az orvos komoran nézett rám. „Önt meg kell műtenünk, de ez eléggé kockázatos” – mondta. Elmagyarázta, hogy a gerincsérülésem miatt orvosi beavatkozásra lesz szükségem.

A feleségem aláírt egy nyilatkozatot, amely felmenti a kórházat minden felelősség alól, ha a műtét rosszul sikerül.

A feleségemmel sokat imádkoztunk. A gyülekezet lelkésze is imádkozott értem. Hiszem, hogy a műtét az imák miatt lett sikeres. Még a műtéti sebek is rendkívül gyorsan gyógyultak. Egy hét múlva már haza is mehettem.

Ma jól vagyok és az egészségem is rendben van. A családom keresztény és mi azt szeretnénk, hogy a barátaink is elfogadnák a kereszténységet. Meghívtuk őket a gyülekezetbe és többen el is jöttek. Azonban még egyetlen barátom sem adta át a szívét Jézusnak. Nem aggódom, mert hiszem azt, hogy Isten őket is meg tudja érinteni. Végül is engem is elért a betegágyamban. Az én feladatom a hívás, a Szentléleké pedig a meggyőzés. Nemrégen meghívtam néhány barátomat és remélem, hogy eljönnek.

A világegyház imakérései

2021. február 5 – február 12.

·       Imádkozzunk azokért, hogy Isten vonjon védőkorlátot otthonunk és családunk köré!

·       Imádkozz saját házasságodért és a helyi gyülekezet házaspárjaiért! A következő hét (február 13-20) a Keresztény otthon és házasság hete. Innen tudhatsz meg többet erről angolul: https://family.adventist.org

·       Imádkozz a környezettedben lévő, problémákkal küzdő családokért! Imádkozz azért, hogy Isten mutassa meg, hogyan tudnál gyakorlati segítséget adni neki szeretettel és bátorítással, vagy esetleg segédanyagokkal.

·       Imádkozzunk azokért a fiatalokért, akiknek problémát jelent képzésük megszerzése a vírusjárvány miatti megszorítások következtében! Imádkozzunk azért, hogy a tanároknak legyen elég bölcsességük a tanításra és figyelem fenntartására!

·       Imádkozzunk a közelgő Világ Ifjúsági napért (március 20.)! Imádkozzunk azért, hogy sok fiatal bekapcsolódjon és életük megváltozzon az örökkévalóság számára.

Magyar imacélok: Imádkozzunk a magyar unió imacéljaiért: dr. Zolyomi Renáta Edit uniókincstárnok, a DET és TET gyülekezeteiért és lelkészeiért: Bp. Józsefváros és Kínai misszió dr. Szabó János, Fu Zhengwen, Zhang Manlan; Debrecen A, Debrecen B – Restás László, Dankó Ferenc TET titkár, valamint Dr. Deák Judit nyugalmazott munkatársunkért.

·       Imádkozzunk azért, hogy ez az év megújulást hozzon gyülekezetinknek és minden gyülekezeti tagnak!

·       Imádkozzunk azért, hogy minél hamarabb megnyithassuk gyülekezeteinket és életerős közösségekként térjünk vissza imaházainkba!

·       Imádkozzunk az online istentiszteletek és evangélizációk áldásáért!

 

1 megjegyzés: