2021. február 15., hétfő

Tapasztalat: HITTEL LÉPETT A BIZONYTALANBA - heti imacélok - február 12-18

 Megújulás és reformáció

Az „Imában egyesülve” heti bejegyzése és imakérései

http://100napimadsagban.blogspot.hu/

2021. február 12.

Megtanult az Ige szerint élni

Don MacLafferty

Hajnal 3:00 óra volt és 2016. november 22-ét írtunk, amikor Isten hívott, hogy ébredjek fel. Ez nem hallható hang volt, hanem inkább egy csendes halk hang az elmémben és a szívemben. Tudtam, hogy csak Isten lehet az. Minden reggel beteljesíti Ésa 50:4 ígéretét azzal, hogy felébreszt, hogy találkozzak vele.

Kiugrottam az ágyból, meleg ruhát vettem magamra, fogtam a Bibliámat és egy elemlámpát, majd elindultam a csillagos éjszakában az erdő és a sziklák irányába. Rátettem a Bibliámat egy fatörzsre, letérdeltem és imádkoztam. Semmi sem történt.

Tudtam, hogy Isten imádkozni hívott. Hónapok óta feleségemmel Aprillal azért imádkoztunk Istenhez, hogy vezessen bennünket, hogyan szolgálhatjuk őt a legjobban. Abban az időben teljes munkaidős lelkészként dolgoztam, és egy globális vállalkozást is vezettem, amely azt szolgálta, hogy felkészítse a szülőket, hogy Jézus gyermekeivé és tanítványaivá neveljék gyermekeiket.

Mindkét szolgálatunk növekedett és nem tudtuk, mit tegyünk, hogy mind a kettő tovább növekedjen.

Ezért a csillagos ég alatt, amelyet Ő teremtett, megkérdeztem Istent: „Miért ébresztettél fel és miért hívtál imádkozni? Mi a terved velem?”

Nem jött válasz. A levegő tiszta és hűvös volt, a csillagok fényesen ragyogtak a sötét éjszakában. Tétován várakoztam. Talán vissza kellene mennem és le kellene feküdnöm. Semmit sem hallok. Így gondolkodtam magamban.

De nem tudtam feladni. Amikor tudod, hogy Isten hív, akkor ki kell tartanod egészen addig, míg meg nem hallod, amit mondani akar neked. Megköszöntem Istennek áldásait és dicsőítettem Őt hatalmáért és szeretetéért. Megvallottam bűneimet, és kértem, hogy távolítson el mindent a szívemből és életemből, ami nem kedves Neki. Hitet kértem, hogy meghalljam azt, amit el akar mondani.

Békesség volt a szívemben, amint Istenre vártam. „Kösd össze azt, amit imában mondasz nekem azzal, amit írott Igédben már elmondtál” – könyörögtem Istenhez. „Adj nekem egy bibliai idézetet, amelyre később támaszkodhatom, amikor megkísértetem, hogy meghátráljak abban, amire elhívtál.”

Csend. Várakozás. Aztán a szelíd, csendes hang elvezetett a Prédikátor könyve 3. fejezetéhez. A sötétben kinyújtottam a kezem a Bibliámért, kicipzároztam a borítóját, kinyitottam, hogy az elemlámpa segítségével megkeressem a fejezetet. Amikor rávilágítottam a zseblámpával, hogy elkezdjem a keresést, meglepetten tapasztaltam, hogy ott nyílt ki, ahol nem szokott, Prédikátor könyve 3. fejezeténél.

Prédikátor könyve 3. fejezete Isten tökéletes időzítéséről szól. Isten mindig mindent a legtökéletesebben időzít. Minden csodálatos abban, az időpontban, amit Isten határoz meg.

„Miért vezettél engem ehhez a fejezethez?” – kérdeztem Istent. „Mert itt az idő.” – mondta a szívemnek. „Minek az ideje?” – kérdeztem egy kicsit zavartan. „Annak az ideje, hogy te és April belépjetek a Jordán folyóba.” (Olvassátok el a történetet Józs 3:10-17-ből, ahogy Izrael népe átkelt a Jordánon.)

A következő percekben Isten elmondta nekem, hogy mondjam fel a fizetett állásomat. Isten azt mondta, hogy itt az ideje annak, hogy teljes időnkben önkéntesként szolgáljuk Őt, hogy szabadok legyünk bárhová elmenni, bármikor, bármi áron, ha Ő hív.

„De hogy fogok gondoskodni a családomról?” – kérdeztem Istent hitetlenkedve. Megkérdeztem Istent, hogy először keressek szponzorokat világszerte, akik megígérik, hogy elfogadható éves fizetésről gondoskodnak, hogy a családunk költségeit fedezni tudjuk.

Isten azt mondta, hogy: „nem, mert ha így teszel, magadnak fogod tulajdonítani a dicsőséget, hogy előteremted a saját fizetésedet, és ők szintén dicsekedni fognak azzal, hogy pénzelnek téged.”

A szívem hevesebben vert. Isten azt mondja nekem, hogy lépjek ki biztonságomból és mondjak le a fizetésemről, anélkül, hogy biztosítanám az anyagiakat családom szükségleteire. Hogy fog ez működni? Merengtem el.

„Tedd meg ezt a lépést hitben. Csak akkor fogod meglátni, hogyan gondoskodom, amikor hitben lépsz és kilépsz a saját biztonságodból.” – biztatott Isten. „A tervem sürgős!”

Örülnék, ha arról számolhatnék be, hogy azonnal ezt válaszoltam Istennek: „Igen Istenem! Megegyeztünk” – de nem ez történt. Ismét megkérdeztem Istent, hogy jól hallottam-e. Biztosított róla, hogy igen. Aztán újra megkérdeztem, hogy tényleg akarja ezt a hihetetlen dolgot tőlem. Azt mondta, igen.

Higgy és cselekedj vagy kételkedj és engedetlenkedj? Kemény kérdés. Isten erőt adott nekem ahhoz, hogy higgyek és engedelmeskedjek.

Hazavánszorogtam a korai pirkadatban és azon agyaltam, hogyan mondjam el a feleségemnek azt, ami velem történt. Kétségek gyötörtek. A féltem a család, a barátok, a munkatársak kritikáitól harcolt bennem az Istenben és az Ő Igéjében való hittel.

Óvatosan bementem az házba, utána pedig a hálószobába. A feleségem épp akkor ébredt. Rám kacsintott és mosolyogva megkérdezte: „Válaszolt Isten?”

„Igen” – mondtam – „de jobb, ha először imádkozunk.”

Gyöngéden ezt mondtam neki: „ne érezz semmi kényszert, hogy beleegyezz abba, amit elmondok neked. Isten szólt. Isten veled is éppúgy tud beszélni, mint velem. Imádkozzunk, hogy Isten együtt vezessen bennünket.”

Leborultunk, megfogtuk egymás kezét és így imádkoztunk együtt. Alárendeltünk akaratunkat Istennek. Megköszöntük neki, hogy sok éven keresztül gondoskodott rólunk. Kértük, hogy egységben vezessen bennünket.

Ahogy befejeztük, April megkérdezte: „Mit mondott neked Isten?”

Elmondtam neki a történetet, ahogyan Isten felébresztett 3 órakor, ahogyan a csillagos ég alatt imádkoztam, ahogy a Prédikátor könyvének 3. fejezetéhez vezetett, és ahogyan a Bibliám a sötétben pont ott nyílt ki. Elmondtam neki, hogy Isten arra hív, hogy hagyjuk el a fizetett szolgálatunkat és teljes idős önkéntesént szolgáljuk Őt, hogy legyünk szabadok bárhova elmenni, ahova hív bennünket, hogy bizonyságot tegyünk arról az üzenetről, amelyet az Ő írott Igéjén keresztül adott számunkra.

Szemében könnyekkel, de Isten békéjének a ragyogásával az arcán April rám nézett. „Ezt mondta Isten, ezt fogjuk tenni.”

Ettől sokkot kaptam. Mindenre felkészültem csak erre nem. Isten előttem járt és elkészítette a feleségem szívét.

Tudtam, hogy ha csupán beszéltünk volna Isten elhívásáról azon a reggelen, gondok özönlötték volna el az elménket. Ha másokkal beszéltünk volna, veszélyeztettük volna engedelmességünk gyorsaságát.

Újra letérdeltünk és egyszerűen megköszöntük Istennek, hogy Ő még mindig egy olyan Isten, aki szól. Erőt kértünk ahhoz, hogy gyorsan engedelmeskedni tudjunk neki.

Gyorsan elfogyasztottuk a reggelinket, és kimentünk az ajtón. Azon a reggelen benyújtottam a felmondásomat 39 napos határidővel. 39 nap alatt befejeztük a munkánkat, amit Isten helyben bízott ránk és felkészültünk a kalandra, amely 2017-ben várt ránk.

Hogyan fog Isten gondoskodni? Nem tudtuk. De tudtuk, hogy gondoskodni fog.

Don MacLafferty Jézus tanítványa, April férje már több mint 30 éve, Jason, Julie és Jessica édesapja. Alapítója és elnöke a Tanítványságban szervezetnek. Ma ez a szolgálat tanítvánnyá tesz fiatalokat és időseket, hogy napi megújulásban legyen részük Jézussal, az Ő Igéjében. Tanítja a szülőket, hogy tegyék tanítvánnyá a felnövekvő nemzedéket az otthonnal, iskolával és gyülekezettel való partnerségben.

A világegyház imakérései

2021. február 12 – 18.

·       Imádkozzunk az „Úton a jólét” kisbuszért New Yorkban, amely ingyen masszázst, vérnyomásmérést és egészségügyi tanácsadást biztosít. Kérjük Istent, hogy hasson azok szívére, akik a legnagyobb szükségben vannak, és akik a legnyitottabbak, hogy igénybe vegyék ennek a kisbusznak a felajánlott szolgálatait.

·       Imádkozzunk a Bronx Food Pantry-ért New Yorkban, amely 7.000 embert szolgál ki. Kérjük Istent, hogy bővítse a központ befolyását, hogy még több embert tudjanak szolgálni és elérni.

·       Imádkozzunk az Adventista befolyásközpontokért világszerte: Zionland a brazíliai Sao Paoloban, a Banquet table a bulgáriai Ruse-ban, All Generations Centre a tajvani Taipeiben, a Happy Hand a dániai Koppenhágában, a Reform Egészségkapu Miskolcon, az Oázis Reménypont Debrecenben és a Reform kuckó Szolnokon.

·       Imádkozzunk azért, hogy Isten mutassa meg, hogyan érjük el szeretteinket, szomszédainkat és a lakóközösségünket Jézus Krisztus közeli eljövetelének jó hírével!

Magyar imacélok: Imádkozzunk a magyar unió imacéljaiért: Csizmadia Róbert uniótitkár, a DET és TET gyülekezeteiért és lelkészeiért: Bp. Csepel – Simon Zsolt; Debrecen Józsa, Deszk – Kovács László, Szilasi Zoltán, valamint Stuber György nyugalmazott munkatársunkért.

·       Imádkozzunk azért, hogy ez az év megújulást hozzon gyülekezeteinknek és minden gyülekezeti tagnak!

·       Imádkozzunk azért, hogy minél hamarabb megnyithassuk gyülekezeteinket és életerős közösségekként térjünk vissza imaházainkba!

·       Imádkozzunk az online istentiszteletek és evangélizációk áldásáért!

 

1 megjegyzés: