2020. július 16., csütörtök

Heti imacélok - július 12-19- IZGALMAS TAPASZTALAT

Megújulás és reformáció
Az „Imában egyesülve” heti bejegyzése és imakérései

2020. július 10.
Isten nem csupán jó: Ő nagyszerű!
Jeff Couzins

Február 29-én, nem sokkal a koronavírus miatti karantén kezdete, március 24-e előtt a feleségem elvesztette a munkáját. Majd engem küldtek szabadságra, és megvolt rá az esély, hogy a bevételem egy részét is elveszítem. Kis remény kecsegtetett csak, hogy a nejem talál másik állást a jelenlegi környéken, és azon aggódtunk, hogy fogunk ezzel megbirkózni.
Arról is értesített a könyvelőm, hogy valamennyi adótartozásom van. Majd a házunk lakója jelezte nekünk, hogy a férje munkanélküli lett, és emiatt nem tudják fizetni a bérleti díjat.
Rövid időn belül hihetetlen mennyiségű befolyó pénzt vesztettünk. Számításokat végeztünk, és a dolgok csak nem klappoltak. Nem láttuk át papíron, hogy fogjuk kifizetni a számlákat, és hogy kerül majd étel az asztalunkra.
Emellett akkoriban sérült meg a hátam is, és az MR kimutatta, hogy porckorongsérvem van, és olyan derékfájdalmam volt, ami hasogatóan sugárzott le a lábamba. Küzdöttem azzal, hogy pár percnél tovább állva maradjak, alig tudtam járni, és kényelmetlen volt ülni. A fizioterápiás osztály bezárt, és nem engedhettem meg a magánterápiát – ami a járvány miatt szintén szünetelt.
Nem láttam a kivezető utat mindebből, mégis bíztunk Istenben, és tudtuk, Ő majd megoldja a dolgokat nekünk. Hittel fordultunk hozzá Ésaiás 33:15–16 ígéretéért: „Aki igazságban jár, és egyenesen beszél, aki megveti a zsarolt nyereséget, aki kezét rázván nem vesz ajándékot, aki fülét bedugja, hogy véres tervet ne halljon, és szemét befogja, hogy gonoszt ne lásson: az magasságban lakozik, kőszálak csúcsa a bástyája, kenyerét megkapja, vize el nem fogy.” Ebből a felhívásból rájöttünk, hogy hiányzik belőlünk az igazságosság, így Krisztus igazságáért könyörögtünk.
Mi nem láttuk, hogy fog utat csinálni az Úr a ránk boruló viharon keresztül. De ez már nem a mi gondunk volt. Mi hittünk a mindenható Istenünkben. Átadtuk neki a problémáinkat. Ha fájdalommal és pénzügyi nehézségekkel küzdöttünk, és ételosztásokkal kellett számolnunk, akkor a mennynek célja van azzal, hogy ezeket megengedi nekünk.
Korábban kisegítettem az egyház leveskonyháján, de az jelenleg bezárt, mert az épületet is bezárták. Ezért a gyülekezet átalakította a szolgálatot, és élelmiszer-csomagokat szállított ki az emberek otthonába. Mivel szabadságra küldtek, így semmit nem irányíthattam, de még mindig önkénteskedhettem. Engedélyt kaptam, hogy folytassam a jótékonysági ételadományok összegyűjtését a helyi szupermarketből.
Mivel már több jótékonysági szervezet is feliratkozott ehhez előttünk, az egyháznak azt ajánlották fel, amit a többiek nem kértek. Azonban a szervezetek megbízhatatlanok voltak, és nem mindig gyűjtötték össze az élelmiszert, mikor érkezett egy-egy felajánlás. Majd az élelmiszer-adományok a boltból az égbe szöktek.
Az imaházból egy fiatalember, aki közel lakik hozzánk, felajánlotta, hogy segít nekem összegyűjteni és szétosztani az ennivalócsomagokat. A szupermarketből származó egy-egy adományban több mint 100 vekni kenyér és 100 zsák (zsákonként több mint 2 kg) krumpli volt. Ez túl sok volt, és nem fért be a kocsimba, így a szupermarket egyik alkalmazottja, egy hölgy tett be ebből pár raklapnyit a saját autójába, és hozta el a házunkhoz.
Az adomány-élelmiszert a házunkhoz vittem, hogy előbb átválogassuk még a becsomagolás előtt.
Több ízben is túl sok csomag jött össze, amit egyházi csoportként ki kellett volna szállítanunk, és nem volt hűtőnk, ahol ekkora mennyiségű ételt frissen tarthattunk volna. Emiatt a fölös adományt felajánlottam más élelmiszerosztó szervezeteknek. Ez annyira megtetszett az áruháznak, hogy mint jótékonysági szervezet az adventista egyház mellett tették le a voksukat. Többé már nem voltunk farok, hanem fej lettünk (5Mózes 28:13).
Aztán váratlanul levelet kaptam az adóhivatal dolgozójától. Azt mondta, semmivel nem tartozom, és adó-visszatérítést kapok. Ne kérdezzétek, hogy történt, még most sem értem. De dicsőség Istennek!
Mivel időközben a hátfájásom elviselhetetlenné vált, sürgősen keresni kezdtem online egy kiropraktőrt (egy mozgásszervi terapeutát). Nem volt pénzem kezelésre, de találtam egy helyi szakembert, aki online adott segítséget, és szemmel láthatóan ingyen. A kiropraktőrrel netes videó-konferenciahívásunk volt, és a derékproblémámról beszéltünk. Ő talált megoldást rá, és néhány feladatot adott, hogy végezzem el. Én tornáztam is, és csodák csodájára jelentősen segített a hátamon. Azon a héten később már hátfájás nélkül keltem fel egy reggel. Évtizedek óta először, és annak ellenére, hogy az évek során különféle kezeléseket kaptam a hátamra.
Azért ez elég erősen mellbe vágott engem. Csak pár nappal azelőtt volt, hogy azon aggódtunk, hogy fogjuk kifizetni a csekkeket, és hogy kerül majd étel az asztalra. De mostanra pénzem volt a bankban, és javult a hátfájásom. Nem, hogy ne lenne a házba behozott ételünk, de még elegendő ennivaló is hagyja el a házunkat, amivel szó szerint százakat etetünk.
A Mindenható hűségesen megtartja az ígéreteit. Ő arról biztosított minket, hogy a kenyeret megkapjuk, és a vizünk sem fogy el. Az irgalma pedig minden reggel megújul.
Isten nem csupán jó: Ő nagyszerű!

Jeff Couzins prédikátor
a hetednapi adventisták Észak-angliai Egyházterületének lelkipásztora


A világegyház imakérései (2020. július 10–16.)
·       Imádkozzunk a Hetednapi Adventista Egyház „Elmegyek” nevű stratégiai tervezetéért, ahogy minden divízió, unió, egyházterület és helyi gyülekezet azt keresi, hogyan valósíthatja meg a tervet a következő 5 év alatt.
·       Imádkozzunk a koronavírussal küzdő hetednapi adventistákért vagy azokért, akik már elvesztették valakijüket a járvány miatt.
·       Imádkozzunk a hondurasi kínai közösségi központért Közép-Amerikában, ami egyfajta hidat képez Tegucigalpa városában, és ahol egészségügyi órákat és mandarin nyelvleckéket adnak. Könyörögjünk, hogy Isten áldása nyugodjon meg ezen a központon és a közösség tagjain, akiket ők igyekeznek elérni.
·       Imádkozzunk, hogy az Úr hozzon elénk olyan lehetőségeket, mikor megoszthatjuk a kegyelmét, szeretetét, jóságát és igazságát az életünkben jelen levő emberekkel.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon nagy és hatalmas Istenünk van nem hagyja gyermekeit magára még a nehéz helyzetből is meg mutassa Hatalmának arányát! Ámen. Dicsőség Neked Uram Ámen! 🙏 Példa érték az itt elolvasottak, köszönöm szépen Ámen! 🙏 🔥 👑

    VálaszTörlés