2021. április 18., vasárnap

Tapasztalat: ISTEN ALKALMASSÁ TESZ - heti imacélok - április 16-22.

Megújulás és reformáció

Az „Imában egyesülve” heti bejegyzése és imakérései

http://100napimadsagban.blogspot.hu/

2021. április 16 

Váratlan erő – 1. rész

Zachary Page

Az alkalmatlanságom, a magány és még az irigység érzései is hatalmába kerítettek, ahogy körülnéztem a teremben. A lelkészek barátságos kötekedése, a teológiai eszmecserék és a tudatos baráti hálózat kiépítése egyáltalán nem volt szokatlan egy esti alkalom befejezéséhez az éves lelkészértekezleten. Nem mondhatnám, hogy bármelyik lelkész is ridegen bánt volna velem, de mint fiatal lelkész, aki kevesebb, mint hat hónapja kapta meg első megbízatását, úgy éreztem, hogy minden képességem és adottságom hiányzik ahhoz, hogy alkalmas legyek a lelkészi szolgálatra. Ez alatt a hat hónap alatt szemtől-szembe találkoztam azzal a valósággal, hogy minden álmom és elképzelésem, hogy megváltoztatom a világot, aggdalommá és kudarcélménnyé változott.

Azzal az érzéssel ültem le, hogy elő kell vennem a Bibliámat és folytatnom kell az olvasást, ahol reggel abbahagytam. Ahogy elkezdtem Mózes 2. könyve 33. fejezetét olvasni, őszintén megvallva nem vártam, hogy valami látványos vagy életet megváltoztató dolog történik. Azonban, amikor a 11. vershez érkeztem, az egész életem kezdett megváltozni. „Az Úr pedig színről színre beszélt Mózessel, ahogyan egyik ember beszél a másikkal. Amikor visszatért a táborba, a szolgálatára rendelt ifjú, Józsué, a Nún fia nem távozott el a sátorból.”

Ez nem olyan érzés volt, mintha eddig sosem olvastam volna ezt a verset, de inkább csak az első fele ragadt meg bennem. Arra a részre emlékeztem, hogy Mózes színről színre beszélt Istennel, de mit keres itt Józsué? Miért beszél róla ez a vers?

Mózes épphogy csak felállította az ideiglenes sátrat a tábortól egy bizonyos távolságra, hogy bárki odalátogathasson, aki keresni akarja az Urat (7. v.). Először mindenkinek a figyelme központjában volt ez a szent hely, mivel Mózes ott szokott beszélni Istennel. Aztán mindenki – beleértve Mózest is – elment és a maga dolgát végezte. Mindenki, kivéve Józsuét. Az Ige azt mondja, hogy Józsué nem távozott el a sátorból.

Természetesen ez a Józsué egy napon be fogja vezetni Izrael népét az Ígéret földjére, és tanúja lesz mindennek attól kezdve, hogy a megáradt Jordán vize egy helyben megáll, egészen addig, hogy Jerikó falai leomlanak és a Nap egy teljes napra megáll az égen az ő imájára. 2Móz 33 idején azonban Józsué csak egy fiatalember volt. Csak egy szolga. Látott egy-két győzelmet, de most Izrael egy aranyborjút választott Isten helyett, és a helyzet nem volt valami rózsás. Józsué azonban egy dologra összpontosított – Isten jelenlétére. Nem távozott. Megtagadta, hogy eltávozzon a sátorból, függetlenül attól, hogy a táborban sok dolga és felelőssége lett volna, mert ez volt az a hely, ahol az emberek keresni szokták Isten. És Józsué vágyott arra, hogy keresse Istent.

Ahogy ott ültem, hírtelen azt kezdtem érezni, hogy Isten átrendezi a fontossági sorrendemet. Rájöttem arra, amire Józsué, hogy az átalakuláshoz és a lelkészi szolgálatra való felkészüléshez nagyobb mennyiségű időt kell töltenem Isten jelenlétében. Nagyon megerősítő volt az a tudat, hogy nem az a fontos, hogy én ki vagyok, hanem az, hogy időt tölthetek annak közelségében, Aki át tud formálni engem azzá az emberré, akire Neki szüksége van. A következő hat hónap szintén stresszes volt és kevés sikernek örvendhettem, de békességet éreztem a lelkemben. Most már tudom, hogy az alkalmatlanságom érzetével minden rendben van. És ez még előnyömre is válhat, amennyiben megengedem, hogy arra ösztönözzön, hogy keressem azt a valakit, Aki minden hiányosságomat pótolhatja. (folytatás a következő héten).

 

A világegyház imakérései

2021. április 16-22.

·       Imádkozzunk Erton Köhler és Paul Douglas testvérekért, akiket most választottak meg a Generál Konferencia titkárának és kincstárnokának. Imádkozzunk azért, hogy a Szentlélek adjon nekik bölcsességet, amint átveszik ezeket a tisztségeket.

 

·       Imádkozzunk a közelgő online tábori összejövetelért (május 19-23). Az angolul tudók ide kattintva további információkat kaphatnak!. Imádkozzunk azért, hogy sokan bekapcsolódhassanak ebbe a különleges imaközösségbe!

·       Imádkozzunk azért, hogy minden gyülekezeti tag elhívást érezzen a lélekmentésre, és mindenki ráébredjen arra, hogy Krisztus nyomdokát kell követnünk a hitünkről való bizonyságtevében.

·       Imádkozzunk azért, hogy az adventista oktatási intézményeink igazán adventisták maradjanak tartalom és hangsúly szempontjából is, mert ez nagyon fontos az egyház jövőbeli munkaerejére és missziós kilátásaira nézve is.

Magyar imacélok: Imádkozzunk a magyar unió imacéljaiért: Ifjúsági Szolgálatok Osztály – Palotás Kristóf ifjúságvezető és munkatársai; a DET és TET gyülekezeteiért és lelkészeiért: Bp. Újbuda – Bihari Csaba, Ócsai Tamás; Hajdúszoboszló – Restás László, valamint Körmöczi Miklós nyugalmazott munkatársunkért.

·       Imádkozzunk azért, hogy ez az év megújulást hozzon gyülekezeteinknek és minden gyülekezeti tagnak!

·       Imádkozzunk azért, hogy minél hamarabb megnyithassuk gyülekezeteinket és életerős közösségekként térjünk vissza imaházainkba!

·       Imádkozzunk az online istentiszteletek és evangélizációk áldásáért!

 

1 megjegyzés: