2021. január 19., kedd

Heti imacélok - január 15-21 - IZGALMAS TAPASZTALAT

Megújulás és reformáció

Az „Imában egyesülve” heti bejegyzése és imakérései

http://100napimadsagban.blogspot.hu/


 2021. január 15.

Isten útja, akarata és ideje

Arieona June Ronal

Az év fordulóján gyakran teszünk újévi fogadalmakat. Megfigyelhetjük, hogy sok újévi fogadalmunk énközpontú vágyainkra összpontosít?

Adventista családban nőttem fel, de ahogy az évek múltak, rájöttem arra, hogy megálltam a lelki növekedésben. Eljártam az istentiszteletekre szombatonként és hétközben is. Annyira büszke voltam erre, de csak névlegesen voltam hetednapi adventista. Nem rendelkeztem, élettől lüktető vallással és Istennel való, élő kapcsolattal.

Ahogy az 2012-es év elkezdődött, azért imádkoztam, hogy Isten adjon nekem kellő alázatot és lelki áttörést. Legyünk óvatosak, hogy miért imádkozunk, mert Isten valóban megadta. Olyan helyzetbe kerültem, amelyben hitem megpróbáltatott a szombat megünneplésével kapcsolatosan a főiskolán, ahol egyedül kellett kiállnom Isten mellett.  

Nagyon megpróbáló és nehéz helyzet volt, különösen egy állami főiskolán egy muzulmán országban. Ez által a próba által Isten segített meglátnom szívem valódi állapotát. Megmutatta, hogy nem értem igazán a szombatünneplés gyakorlati oldalát. Megmutatta, hogy a hitem inkább a szüleim hite volt, mint az enyém, és nincs igazi kapcsolatom Vele.

Az iskolai helyzet miatti aggodalmamban elkezdtem böjtölni és imádkozni Isten akaratáért életemben. Miután néhány hetet küzdöttem imában, szüleim eldöntötték, hogy abba kell hagynom a főiskolát Malajziában, és hitben tettek egy lépést, hogy elküldenek a Fülöp-szigetekre, az adventista egyetemre, hogy fogorvosnak tanuljak.

2013 júniusában Isten meghallgatta újévi imámat, amelyet 2012-ben mondtam. Alázatra vezetett, de egy lelki áttörést is megtapasztaltam. Egy új országba vezetett, egy új egyetemre, új emberek közé. Komfortzónámon kívül voltam. Mindent nulláról kellett kezdenem, annak ellenére, hogy saját országomban már tanultam két évet. De ez áldásul szolgált, mert Isten felhasználta arra, hogy közelebb vonjon magához.

Isten annyira kegyelmes, mert olyan baráti körbe vezetett, akik szintén vágytak arra, hogy többet megtudjanak Istenről ima és tanulmányozás által. Lassanként kezdte megszabadítani a szívemet az énközpontú vágyaktól, és az Ő akaratához, az Ő öröméhez és az Ő tervéhez igazítani az életemet.

2016-ban elvezetett oda, hogy egy újabb újévi fogadalmat tegyek imámban: „Imaharcos akarok lenni!” Ez a látszólag kis ima egy nagy imává vált, amely oda vezetett, hogy arra a lelki szintre felnövekedjek, ahol ma vagyok. Annak ellenére, hogy jártam a bibliatanulmányozó csoportba és az imakörökbe, mégsem növekedtem eleget, mert még mindig nem volt egy következetes személyes lelki és imaéletem.

Abban az évben a Fülöp-szigeteki Fiatalok Jézusért megújulási konferencia szervezői eldöntötték, hogy egy 100 napos imaközösséget szerveznek a konferencia előtt. Mivel még mindig vágytam a lelki növekedésre, Isten meggyőzött arról, hogy csatlakozzak ehhez a csoporthoz minden reggel 5 órakor az egyetem nagy előadótermében. Visszatekintve csak Isten kegyelmének köszönhettem, hogy felébredtem minden reggel és bekapcsolódhattam az imaközösségbe. Ez volt az első alkalom számomra, amikor megtapasztaltam annak az örömét, hogy órákat tölthettem el imában imaharcos barátaimmal együtt. Lassan kezdtem megérteni, hogy Isten megválaszolja imámat és imaharcossá formál engem.

Egy napon, amikor a 100 napos imaközösséghez csatlakoztam, világosan hallottam egy csendes hangot, amely a szívemhez szólt: „Arieona, te csak mindig kérsz és kérsz, beszélsz és beszélsz. Mikor fogsz végre meghallgatni engem?”

„Uram, hogyan kell téged hallgatni?” – kérdeztem. Válaszában egyértelműen megmondta, hogy azzal, ha időt szánok az Ő Igéjére. Arra hívott, hogy több időt töltsek egyedül Vele. Azon a reggelen sírva fakadtam, mert rájöttem, hogy folyamatosan beszéltem és soha nem hallgattam Istenre. Komolyra vettem saját személyes áhítataimat és ez volt imaharcosként az utazásom igazi kezdete. Csak akkor növekedtem lelkileg számottevően, amikor komolyan vettem Istent a vele töltött csendes időben.

Most már négy csodálatos évem van az imaszolgálatban. Ez a rövid ima örökre megváltoztatta az életemet. Aktív vagyok itt Malajziában, az imaszolgálatban, és nemsokára Afrikába költözöm. Isten meghallgatta imámat, hogy misszionárius fogorvos legyek kint a misszióterületen. Annyira hálás vagyok, hogy Ő felnevel engem, hogy imaharcosa legyek olyan időben, mint a mostani.

Barátaim, ahogy a bizonyságtételemet olvassátok, azért imádkozom, hogy merjetek többet kérni imában. Ha megteszed, Isten, biztosan válaszolni fog az Ő módján, az Ő akarata szerint, az Ő idejében.

 

A világegyház imakérései

2021. január 15–21.

·       Imádkozzunk azért, hogy egyházként, személyesen és közösségileg is megérezzük az igazi megújulás szükségességét.

·       Imádkozzunk békéért az elnöki beiktatás idejére az Egyesült Államokban. Imádkozzunk azért, hogy mi mint hívők az örökkévaló dolgokra összpontosítsunk és ne a földiekre.

·       Imádkozzunk vallásszabadságért a föld miden táján és különösen a közelgő vallásszabadsági szombatért imádkozzunk (jan. 16.) Bővebb információ angolul: https://www.adventistliberty.org/religious-liberty-sabbath  

·       Kérünk, imádkozzatok azért az imaközösségért, amelyet a 10 napos imaközösségben tapasztaltunk. Imádkozzunk azért, hogy ez ne érjen véget, hanem folytatódjon 2021-ben egész évben.

Magyar imacélok: Imádkozzunk a magyar unió imacéljaiért: Országunk és vezetői, a DET és TET gyülekezeteiért és lelkészeiért: Balatonfüred – Kalocsai Tamás, Szabó Attila, Stramszki István - DET kincstárnok; Berettyóújfalu, Bucsa – Farkas Attila, valamint Bodnár János nyugalmazott munkatársunkért.

·       Imádkozzunk azért, hogy ez az év megújulást hozzon gyülekezetinknek és minden gyülekezeti tagnak.

·       Imádkozzunk azért, hogy minél hamarabb megnyithassuk gyülekezeteinket és életerős közösségekként térjünk vissza imaházainkba.

·       Imádkozzunk az online istentiszteletek és evangélizációk áldásáért.

 

2 megjegyzés: