2021. május 4., kedd

Tapasztalat: AZ ISTENNEL VALÓ SZOROS KAPCSOLAT EREDMÉNYE - heti imacélok - április 30 - május 6.

Megújulás és reformáció

Az „Imában egyesülve” heti bejegyzése és imakérései

http://100napimadsagban.blogspot.hu/

2021. április 30.

Váratlan erő – 3. rész

Zachary Page

Ahogy a főiskola után visszakerültem a lelkészi munkába, tudtam, hogy nem térhetek vissza a korábbi állapotomhoz. Öt évvel később már nem kellett az az órát reggel hatra beállítanom. Rájöttem, hogy Müller Györgyhöz hasonlóan én sem hagyhatom el az Ő jelenlétét, míg ténylegesen nem érzem azt, hogy boldog vagyok az Istenben. Nálam ez általában legalább három órába telik, de néha többe is. Azt hiszem, ez valószínűleg azért van, mert a szívem keményebb, mint a legtöbb emberé.

Nyilvánvaló, hogy az erőt az Istennel való szorosabb kapcsolattól vártam. De azt sem tudtam, hogy igazán mit is várok. Azt hiszem, azt vártam, hogy fergeteges eredményeket fogok elérni a lelkészi szolgálatomban. Azt reméltem, hogy ezrek özönlenek majd a gyülekezetembe. Azt akartam, hogy az Apostolok Cselekedeteiben olvasható csodák megismétlődjenek a szolgálatomban. És hiszem azt, hogy Isten vágyik arra, hogy ezeket a dolgokat megtegye közöttünk. Ami azonban megtörtént, az sokkal értékesebb, sokkal erőteljesebb volt, mint amit elképzeltem.

Ahogy nap mint nap időt töltöttem Isten jelenlétében, csodálva az Ő szépségét, egyre inkább felismertem saját szívem rútságát. Emlékszem arra, amint fokozatosan ráébredtem arra, hogy tetteimmel mennyire megbántok másokat. Kezdtem látni, hogy csalódottságom és haragom, mennyire nem krisztusi, még akkor sem, ha az emberek hibákat követtek el. Ahelyett, hogy tetteim gyógyulást eredményeztek volna – mint ahogy Krisztus tetteit mindig gyógyulás kísérte – lelkészi vezetői szerepem megsebezte a szíveket.

Kezdtem látni, hogy a feleségemhez való viszonyulásom mennyire önző; vágytam arra, hogy jobb férj legyek. Például, a versenyszellemem miatt a feleségem félt engem is hívni, amikor játszani készültek a családjával. Mindent óvatosan kellett mondania és mindenkit óvatosságra inteni, nehogy olyasvalamit mondjanak, ami érzékenyen érinti a büszkeségemet.

Visszaemlékeztem arra, hogy gimnáziumi és főiskolai bohóckodásaim mennyire rossz színben tüntették fel Istent. De mindezek, bármennyire is fájdalmasnak tűnnek, végtelenül gyógyítóan hatottak. Mint amikor az orvos eltávolítja a szennyeződést az elfertőződött sebből, Isten is úgy használta a szikéjét a szívemen, hogy az mély bűnbánatot, alázatot, végül pedig örömet eredményezzen. Nem volt könnyű felhívni azokat, akiket megbántottam, de a békesség, ami abból a tudatból fakadt, hogy mindent megtettem hibáim rendezésére, mindent felülmúlt.

Nap nap után, amikor tekintetemet Krisztusra szegeztem, egyre világosabb lett, hogy Istent az Ő szeretete teszi olyan erőteljessé(1Jn 4:8), és a lenagyobb erő a szolgálatomban abból ered, hogy megengedem neki, hogy kemény szívemet érző szívre cserélje (Ez 36:26), és olyan szívet teremt bennem, amely összhangban ver az övével (Zsolt 51:10). Enélkül a prédikálásom csak „pengő cimbalom” (1Kor 13:1), és minden tudásommal, hitemmel, csodatételemmel és adakozásommal „semmi vagyok” (2. v.). Rájöttem, hogy minél többet tartózkodom Isten jelenlétében, úgy, hogy alárendelek mindent Neki és kérem, hogy változtasson meg azokon a területeken, amelyeken egyáltalán nem vagyok krisztusi, Ő annál több erőt áraszt rám, hogy lecsiszolja jellemem durva széleit.

Még mindig küszködöm méltatlanságom érzetével. Még mindig felteszem a kérdést, hogy miért nem érek el nagyobb eredményeket. De Isten ezeket az érzéseket eszközként használja arra, hogy még szorosabb kapcsolatot keressek Vele. Ez az egyetlen dolog, ami igazi megelégedést ad. Végül is csak akkor termek „sok gyümölcsöt” (Jn 15:5), ha Benne maradok. Kimondhatatlan békesség van ebben. „Alázzátok meg tehát magatokat Istennek hatalmas keze alatt, hogy felmagasztaljon titeket annak idején. Minden gondotokat õ reá vessétek, mert néki gondja van reátok” (1Pt 5:6-7).

HASZNOS TIPPEK, AMIKET MEGTANULTAM AZ ISTENBEN VALÓ GYÖNYÖRKÖDÉSHEZ

1. Kérd meg Istent, hogy ébresszen fel olyan korán, amilyen korán csak akar, hogy időt tölthess vele (Ézs 50:4)!

2. Kérd Istent, tegyen képessé arra, hogy érzékeld szerető kedvességét (Zsolt 143:8) és meglásd az Ő szépségét (Zsolt 27:4)!

3. Kérd Istent, hogy vizsgálja meg a szívedet és győzzön meg minden bűnödről (Zsolt 139:23, 24) 

4. Kérd Istent, hogy teremtsen benned tiszta szívet, és újítsa meg benned az igaz lelket (Zsoltárok 51:10)!

5. Kérd Istent, hogy nyissa meg a szemedet, hogy "csodálatos dolgokat" láss meg az Ő törvényében (Zsolt 119:18)!

6. Kérdezd meg Istent, hogy mit tervez a mai napra számodra(Zsolt 143:10)!

7. Adj időt neki, hogy válaszoljon neked! (Zsoltárok 46:10).

A világegyház imakérései

2021. április 30 – május 6.

·       Imádkozzunk az Indiában élő testvéreinkért, akiket jelenleg a COVID erőteljes hulláma sújt. Sürgősen szükségük van csodákra, mivel a kórházakban elfogytak az ágyak és az oxigén, és sokan haldokolnak.

·       Imádkozzunk azokért, akik Brazíliában és más dél-amerikai országokban küzdenek a Korona-vírus járványával. Imádkozzunk, hogy Isten lépjen közbe, és az emberek életben maradjanak. Imádkozzunk különösen a gyülekezeti tagok védelméért a válság közepette!

·       Imádkozzunk Isten vezetéséért a 2021. május 19-23-ra tervezett online Generál Konferencia tábori összejövetel minden logisztikai feladatában. Imádkozzunk Isten áldásaiért minden összejövetelre és a tervezett szemináriumokra. Bárki részt vehet ezeken!

·       Imádkozzunk, azért, hogy Isten Lelke kiáradjon az online imaszobára, amely a 2021. május 19-23. között megrendezésre kerülő Generál Konferencia tábori összejövetel alatt napi 24 órában nyitva lesz. Ha ingyenesen szeretnél regisztrálni erre az eseményre, látogass el a következő weboldalra: https://www.campmeeting.com

Magyar imacélok: Imádkozzunk a magyar unió imacéljaiért: A nemzetközi ADRA szolgálata; a DET és TET gyülekezeteiért és lelkészeiért: Dorog – Szilvási-Csizmadia Andrea, dr. Szilvási András; Izsófalva, Jászberény (szórvány) – Molnár Miklós, Bodolai Zoltán, valamint Molnár András nyugalmazott munkatársunkért.

·       Imádkozzunk azért, hogy ez az év megújulást hozzon gyülekezeteinknek és minden gyülekezeti tagnak!

·       Imádkozzunk azért, hogy életerős közösségekként térjünk vissza imaházainkba!

·       Imádkozzunk az online istentiszteletek és evangelizációk áldásáért!

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése