2020. december 20., vasárnap

Heti imacélok - december 18-24 IZGALMAS TAPASZTALAT

Megújulás és reformáció

Az „Imában egyesülve” heti bejegyzése és imakérései

http://100napimadsagban.blogspot.hu/

2020. december 18. 

Az ima működik

Richard Constantinescu

Tudom, hogy az ima működik. Főiskolai tanulmányaim első éveiben, az ezredforduló tájékán megsérült a gerincem és ez sok fájdalmat és nehézséget okozott. Elmentem egy orvoshoz, de nem tudott segíteni. Egész héten annyira fájt a gerincem, hogy sem ülni nem tudtam sem járni úgy, hogy ne sántítsak. Fájdalmam napról-napra növekedett, és már dolgozni sem tudtam.

A főiskolán könyvevangélista voltam, így pénzt tudtam keresni és bizonyságot tudtam tenni a hitemről. Egy néhány nap múlva indulnom kellett volna a Nevada állambeli Reno-ba, hogy egy csoport könyvevangélistával dolgozzam. Tudtam, hogy nem leszek képes házról-házra járni. Felmerült bennem az a kérdés, hogy Isten miért nem gyógyított meg, hogy dolgozhassak és lelkeket menthessek.

Hirtelen eszembe jutott Márk 11:24, egy olyan bibliavers, amit valamikor kívülről megtanultam: „higgyétek, hogy mindazt, amiért imádkoztok, és amit kértek, megkapjátok, és meg is adatik nektek.” Eldöntöttem, hogy igényelni fogom ezt az ígéretet. Arra gondoltam, hogy ha Isten akarja, hogy ezt a munkát végezzem, akkor az Ő felelőssége, hogy meggyógyítson, hogy dolgozhassak. Ha úgy dönt, hogy nem teszi meg, akkor nem kell tovább aggódnom emiatt. Kész voltam elfogadni akaratát, ezért letérdeltem az üres kollégiumi szobámban, hogy kérjem ígéretét.

Elmondtam Istennek a fájdalmamat és azt, hogy dolgozni szeretnék Neki. Elmondtam neki, hogy hiszem, hogy Mk 11:24 szerint meggyógyíthat, és én tőle függök. Kértem, hogy akarata szerint gyógyítson meg a Jézus nevében. Ez után az egyszerű ima után Áment mondtam.

Amint Áment mondtam, egy kéz érintését éreztem a jobb vállam alatt, és egy gyógyító erő áramlott végig a gerincemen egészen a talpamig. Lábra álltam és a fájdalmam teljesen elmúlt. Azon a napon futottam egyik háztól a másikig a könyvekkel.

Igen, az ima működik. Amikor még ugyanazon a főiskolán tanultam, a felségem terhes volt az első gyermekünkkel. Mindketten nagyon elfoglaltak voltunk a szolgálatban és a tanulásban ezért kevés időnk volt az alvásra. Mielőtt a feleségem szült volna, letérdeltünk és imádkoztunk, hogy a gyermek jól aludjon egész éjszaka – nem miattunk, hanem azért, hogy továbbra is hatékonyan és egészségesen dolgozhassunk Istennek.

Isten erőteljesen megválaszolta imánkat. Gyermekünk néha 14 órát is aludt és mi attól féltünk, hogy nem fog felébredni. Ugyanezt az imát elmondtuk a további három gyermekünkért is. Mindegyik átlagosan 11 órát aludt éjszakánként. Egyáltalán nem ismerjük, hogy milyen fent lenni éjjel a csecsemőkkel.

Igen, az ima működik. Egy napon, amikor még a főiskolán voltam, vásárolnom kellett néhány dolgot a feleségemnek és a gyermekünknek. Csak két dollárom volt és némi apróm. Férjként és apaként kellemetlenül éreztem magam, hogy nem tudok megfelelően gondoskodni a családomról. Emlékszem Fil 4:19 ígéretére: „Az én Istenem pedig be fogja tölteni minden szükségeteket az ő gazdagsága szerint dicsőséggel a Krisztus Jézusban.” 1Tim 5:8 is eszembe jutott, amely így hangzik: „Ha pedig valaki övéiről és főként háza népéről nem gondoskodik, az megtagadja a hitet, és rosszabb a hitetlennél.”

Ezt gondoltam: Ha Isten az apám, akkor vajon nem fog gondoskodni rólam is? Letérdeltem és elmondtam egy egyszerű imát: „Atyám, te azt ígérted, hogy minden szükségletemről gondoskodni fogsz Fil 4:19 szerint. Gondoskodnom kell a családomról, de nincs rá pénzem. Te azt mondtad, hogy aki nem gondoskodik a házanépéről, az megtagadta a hitet. Te vagy az apám, és te tudsz gondoskodni a családodról. Én is a te házad népéhez tartozom, és Te mindig tartod a szavadat. Kérlek, gondoskodj rólam ma, hogy én is gondoskodni tudjak a családomról. Jézus nevében, Ámen.”

Azon az estén, amikor befejeztem a munkámat az egyetem nyomdájában, felvettük a kis keresetemet, és elindultunk a legolcsóbb élelmiszerboltba, hogy vegyünk néhány dolgot. Már este volt, amikor egy bicikliző diák megkérdezte, hogy hol van a legdrágább és legegészségesebb élelmiszerbolt a városban.

Elkezdtem elmagyarázni, de mivel már sötét volt, eldöntöttem, hogy beteszem a biciklijét a kisteherautónkba és elviszem a boltba. Csak egy mérföldre volt, de nem tudtunk megengedni magunknak annyi üzemanyag költséget, hogy elvigyük őt a boltba, aztán még egy mérföldet vissza és utána elmenjünk még az olcsóbb boltba is, ezért eldöntöttük, hogy megvesszük azt, amit tudunk a drágább boltban, amelyet, ha lehetett, el szoktunk kerülni.

Ahogy beléptünk a fényesen kivilágított boltba, egy asszony megállított bennünket a polcok között, aki tagja volt annak a kis bibliacsoportnak, amelyet én vezettem. Köszöntés után ezt mondta: „Jó látni benneteket! Ezt oda akartam adni nektek,” és valamit becsúsztatott ingem zsebébe. Megköszöntem, noha nem tudtam, hogy mi az, aztán elváltunk egymástól. Amikor megnéztem, mi van a zsebemben, egy összehajtogatott 100 dolláros bankjegy volt. A leggazdagabb embereknek éreztük magunkat. Hálát adtunk Istennek és elkezdünk a bevásárlókosárba rakni zöldségeket, gyümölcsöt, gabonaféléket és mindent, amire szükségünk volt. Hálánk és örömünk mérhetetlen volt.

Miután befejeztük a vásárlást, kislányunkkal beálltunk a pénztárhoz fizetni. Egy barátságos férfi, aki kettővel hátrább állt a sorban, elkezdett beszélgetni velünk. Megkérdezte, hol dolgozom, és én elmondtam neki. Elmondta, hogy lánya ballagására jött el a városba, és most van itt először. Megkérdezte, hogy megy az egyetem, de meg is válaszolta saját kérdését: „nehéz, ugye”? Arra gondoltam, hogy biztosan nem úgy nézek ki, mint egy nagyon jó diák, ezért nem tudtam, mit válaszoljak. Előrehajolt és azt mondta: „úgy értettem, anyagilag,” és betett valamit ugyanabba az ingzsebbe, amelybe az előbb az asszony. Megköszöntem neki, nem tudva, hogy mennyit adott. Amikor az élelmiszerekért fizettem, akkor láttam meg, hogy egy másik összehajtogatott százdolláros volt. Óriási csoda!

Amikor Isten ígéreteit igényeltem korábban azon a napon, ő elküldte a biciklis diákot, hogy segítsen odairányítani bennünket abba a boltba, ahová egyébként nem mentünk volna, és aztán ugyanabba az ingzsebbe adott kétszer 100 dollárt, az egyiket egy teljesen idegentől, akit utána sosem láttunk. Isten egy hatalmas Isten! Annyira kedves, annyira jó, annyira szerető!

Igen, tudom, hogy az ima működik. Nincs annál jobb dolog, mint beszélgetni Istennel és meghallani a szavát az Ő igéjéből, a Szentlélek által és a gazdag gondoskodás által.

A világegyház imakérései

2020. december 18–24.

·       Kérünk, imádkozzatok azért, hogy Isten áldása legyen az Adventista Világrádió új evangélizációs sorozatán, amelynek címe: Az utolsó visszaszámlálás a föld számára. A sorozat előadója DuaneMcKey. Ez a sorozat 2021 májusáig tart majd.

·       Imádkozzunk az AWR 360 (Adventista Világrádió) keresztségi eseményéért, amikor 2020. december 26-án keresztségek lesznek a világ minden táján az Adventista Világrádió missziós kezdeményezésének eredményeként. Imádkozzunk azért, hogy Isten védelmezze azokat, akik keresztségi döntéseket hoznak.

·       Kérünk, imádkozzatok továbbra is a nigériai gyülekezeti tagjainkért, akik nehéz időket élnek át. Imádkozzatok a kormányért, hogy elő tudja mozdítani a békét és azért, hogy Isten gyermekei fényként ragyogjanak a zűrzavaros időkben!

·       Imádkozzunk az Adventista Misszió e heti el nem ért népcsoportjáért, a hétmilliós HarergeOromo népcsoportért Etiópiában. Jézus vissza akar jönni, de előtte az evangéliumnak hirdettetni kell a világnak. Imádkozzatok velünk azért, hogy ezen népcsoportból milliók ismerjék meg Jézust. Arra kérünk, hogy ezt az imacélt osszátok meg családotokkal, barátaitokkal és a gyülekezeti közösséggel! „Mert igen hasznos az igaznak buzgóságos könyörgése” (Jak 5:16).

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése